Koormustest 2019

Koormustest 2019

Koormustest 2019

Pole nüüd juba pikemat aega postitust teinud. Põhjuseks üsna korralik töö ülekoormus, millest nüüd vaikselt hakkan taastuma. Sellest tulenevalt on ka sportlik vorm tugevalt kannatanud, sest trennideks pole töö kõrvalt lihtsalt energiat olnud. Aga mis siin ikka pikalt kurta, hetkel tundub, et tagasi õigel rajal.

 

Viimased aastad olen üritanud korra aasta jooksul enne põhivõistlusi käia koormustestil, et näha eelkõige, kas tervis on korras ning äkki on ka sooritusvõime paranenud. Seekord läksin koormustesti tegema märtsi lõpus Tartus Vomax spordimeditsiinikeskusesse. Eelmisest aastast oli protseduur veel selgelt meeles ning üllatusi polnud. Üritasin ajastada seekord koormustesti nii, et oleksin maksimaalselt välja puhanud ja parimas seisus. Mõte oli hea, kuid eelmisel ööl lõi viimaste kuudega kuhjunud ületöötamine välja ning sain kõigest 4 tundi magada. Lihtsalt aju ei lülitunud välja. Seega koormustest tuli ära teha päris tugeva magamatuse pealt. Pulss ja vererõhk olid sellest tulenevalt enne testi kõrgemad kui tavaliselt, aga sellegipoolest sai test tehtud.

 

Koormustesti viimane kiirus 19 km/h

 

Eelmine aasta sain VO2 max näitajaks 64,4 ml/min/kg (4447 ml/min), aeroobne lävi 151 laktaadi järgi (169 gaasianalüsaatori järgi), anaeroobne lävi 178 laktaadi järgi (184 gaasianalüsaatori järgi). Maksimaalne pulss 191. Kaal oli tookord 69 kg.

 

Seekord olid vastavad näitajad 62,5 ml/min/kg (4376 ml/min), aeroobne lävi 148 laktaadi järgi, anaeroobne lävi 176 ning maksimaalne pulss 189. Kaalusin veidi rohkem, kui eelmine aasta – 70,5 kg.

 

Näitajad viitavad küll vormi langusele eelmise aastaga võrreldes kuid trennide põhjal võin öelda, et seis on tegelikult parem. Koormustestil suutsin seekord joosta 1 min kauem ning maksimaalkiirus oli 1 km/h kõrgem (19 km/h). Kopsumaht oli suurenenud 5,95 l pealt 6.05 liitrini. Forsseeritud väljahingamine oli samuti pisut paranenud 4,84 vs 4,91 l/s.

 

Eelmise aasta koormustestil selgus, et mul tuleks tööd teha hingamissageduse ja -sügavuse parandamiseks. Olen sellele rõhku pannud ja seekord suutsin testil pikemalt säilitada efektiivsemat hingamissagedust ning maksimaalne ventilatsioon oli 163 l/min pealt tõusnud nüüd 179 l/min.

 

Üsna sarnaselt eelmisele korrale olin seekord ligi 30% testi ajast anaaeroobses tsoonis. Laktaadinäitajate põhjal selgus samuti, et anaeroobne võimekus on tõusnud. Olen sellele ka rõhku pannud, aga sarnaselt eelmisele aastale – selliste näitajate pealt on hea joosta lühemaid distantse kuid pikal distantsil organism enam nii efektiivselt ei toimiks. Testi lõpuks sain laktaadi lausa 14,7 mmol/l peale, mis on päris kõrge arvestades, et 2 mmol/l juures asetseb aeroobne lävi ja 4 mmol/l juures anaeroobne lävi.

 

Veel positiivse poole pealt, südame EKG pilt oli läinud paremaks võrreldes varasemaga. Kokkuvõttes oli selleaastase koormustesti näitajad üsna sarnased eelmise aastaga. Jällegi tuleks rohkem rõhku panna madala pulsiga pikkadele jooksudele, mis mul on natuke fookusest välja jäänud. Mulle lihtsalt meeldivad kiiremad trennid :D.

 

Koormustestil olid tervisenäitajad kõik normis, roheline tuli võistlustele olemas. Tööväsimus välja jättes on tervis muidu korras olnud ning vigastusi pole üldse olnud.

 

Hetkel kui kirjutan seda postitust, on juba kaks võistlust seljataga. Nendest lähemalt juba järgmistes postitustes.

 

Kiiret jalga ja tugevat meelt!

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *